marți, 28 iulie 2009

A scris un poem lung de 109 strofe

IAŞI Cristian Bodnărescu (26 ani)şi-a intitulat creaţia ,,Demoniţa"
Creaţia tânărului scriitor se întinde pe 12 pagini


Poetul vrea să fie recunoscut drept autorul ,,celui mai lung poem romantic din literatura universală", record deţinut în prezent de ,,Luceafărul" lui Eminescu.

Cătălina Cocoloş


La fel ca ,,Luceafărul", poemul lui Bodnărescu zugrăveşte o poveste de iubire imposibilă, în cazul acesta între o femeie-demon şi un muritor. Cristian Bodnărescu şi-a descris creaţia drept un poem romantic cu elemente fantastice. Autorul ieşean spune că a compus cele 109 strofe în doar două săptămâni. ,,Pe la sfârşitul lunii iunie m-am apucat de scris poemul ,,Demoniţa", şi pot spune că am fost inspirat în special de Grădina Botanică din Iaşi şi de oraşul Odessa", explică poetul Cristian Bodnărescu.


PRIMA STROFĂ A POEMULUI ,,DEMONIŢA"

Când pale raze ale lunii
Mi se cobor la ceas târziu
Miraj şi vuiet, altă lume
Deschide-a nopţii cer pustiu.



2 săptămâni a lucrat Cristian Bodnărescu la poemul cu 109 strofe

Autorul îşi doreşte ca ,,Demoniţa" să fie omologată de World Records Academy, ameninţând astfel ,,Luceafărul" lui Eminescu. Având cele 98 strofe, poemul eminescian a fost recunoscut la începutul acestui an drept cel mai lung poem romantic din lume. ,,Am făcut deja unele demersuri pentru validarea recordului şi sper ca, în maxim 2 uni, acesta să fie recunoscut", susţine Cristian Bodnărescu.


VA FI PUBLICAT LA TOAMNĂ

Tânărul poet susţine că nu s-a inspirat din Eminescu. ,,Este un poem original şi nu are nicio legătură cu ,,Luceafărul". Nu mi-am propus propus nici măcar să depăşesc poemul lui Eminescu", explică autorul.
De aceeaşi părere sunt şi reprezentanţii editurii care va publica poemul, în toamna acestui an. ,,Nu are niciun rost să facem comparaţie. ,,Luceafărul" este opera unui popor întreg, iar poemul ,,Demoniţa" este demersul admirabil al unui tânăr poet. Mie personal mi-a plăcut", crede Sorin Alexandru Şontea, preşedintele editurii Renaissance din Bucureşti.


Sursa: Adevărul

2 comentarii:

kaLoo spunea...

Felicitari!

Anonim spunea...

ADMIRABIL !. "Eu sunt trubadurul,lira Este sufletul din tine, Am sa cant din al tau suflet Sa fac lumea sa suspine" MIHAI EMINESCU

Goticul în lupta cu demonul

Reporterul Ș tefan Ostafi intră în dialog cu poetul Cristian Bodnărescu, spre a merge pe urmele curentului got , de-a lungul istoriei. Vă in...